„Registrul electronic de asistență juridică internațională” – un pas spre digitalizarea și eficientizarea proceselor juridice
În contextul tendinței globale de digitalizare a activității, Procuratura Generală, cu susținerea financiară a Societății Germane pentru Cooperare Internațională (GIZ), împreună cu experții contractați, a dezvoltat sistemul informațional „Registrul electronic de asistență juridică internațională”.

Sistemul va asigura digitalizarea și automatizarea procesului de înregistrare și monitorizare a fluxului cererilor de asistență juridică internațională, solicitărilor de acces la informație, controlul executării acestora, precum și generarea rapoartelor statistice respective într-un mediu digital protejat. Totodată, sistemul răspunde la un șir de recomandări și obiective puse în fața Republicii Moldova de Uniunea Europeană și Consiliul Europei (Moneyval).
„Registrul electronic de asistență juridică internațională” a fost creat în vederea consolidării tuturor datelor aferente procedurilor de extrădare, cererilor de comisie rogatorie, procedurilor de transfer și preluare a urmăririi penale, cererilor de transfer a persoanelor condamnate și procedurilor de recunoaștere a sentințelor instanțelor de judecată străine, precum și cererilor petiționarilor cu privire la informațiile conexe procedurilor de asistență juridică internațională.
Per ansamblu, sistemul va spori transparența activității în domeniul asistenței juridice internaționale, evidența strictă a cazurilor, precum și monitorizarea procedurilor conexe acestui domeniu.
Structura Registrului nominalizat a fost creată cu posibilitatea transformării acestuia în viitor într-un sistem informațional complex, care va digitaliza deplin procedurile de asistență juridică internațională.
Contact:
Secția relații publice
presapg@procuratura.md
- 119 просмотров